15 mars 2018

Stansa med täckta dies / Die cut with filled dies

Idag visar jag först hur man stansar med täckta dies och sedan blir det lite annat på slutet.
Today I will first show how to die cut with filled dies and then there will be some more in the end.

Jag har stämplat upp Paketrenen och vill stansa ut den med tillhörande dies.
I have stamped the Paketren and want to die cut with the corresponding die.


Det är ju omöjligt att bara lägga diesen på stämpelmotivet och passa in.
Men då brukar jag stansa ut diesen i ett skräppapper först.
It is impossible to just put the die on the stamp and make it work.
Then I first die cut in a scrap paper first.


Då får jag en sorts mask/stencil som jag kan använda som guide.
Then I get sort of a mask/stencil to use as guide.


Jag centrerat mitt stämpelmotiv i det utstansade hålet och fäster ihop pappren med en washitejp.
I center my stamped image in the die cut hole and attach the papers with some washi tape.


Nu kan jag enkelt lägga diesen i hålet och stansa.
Now I can easily fit the die in the hole and die cut.


Nu får jag ut en perfekt utstansad stämplad bild!
Now I get a perfectly die cut stamped image!


Hoppas ni uppskattade denna enkla fotobeskrivning.
Hope you liked this easy photo tutorial.

Jag gillar ju att göra små 5*5 cm kort så här kommer några sådana med de nya söta diesen.
I like making 5*5 cm cards so here are a few with the new pretty dies.

Först använde jag Ägg med äggkartong dies-setet och färglagt med Copics.
Texterna är Happy Easter samt Glad Påsk.
First I used Ägg med äggkartong dies set and coloured with Copics.
The text stamps are Happy Easter and Glad Påsk.


Sedan gjorde jag kort med lilla äpple och pärondiesen. Här har jag stansat fyra stycken och limmat ihop för att få lite djup i korten. Även dessa är färglagda med Copics.
Then I made cards with the small apple and pear dies. I die cut four of each and glued together to get some depth in the cards. Also these are coloured with Copics.



Sedan gjorde jag ett med Morötter i korg diesen.
Then I made one with the Carrots in a basket dies.


Till slut måste jag visa er de söta små askarna som jag gjort till påskriset.
Jag har använt Ask liten som färdig blir ca 2,5*2,5 cm stor och stansat ut i Gummiapans enfärgade papper i massa fina nyanser. Asken finns numera i tre olika storlekar.
Finally I must show you the pretty little boxes that I have made as Easter decorations.
I have used Box small that folded measures 2,5*2,5 cm  and I have die cut from Gummiapan's unicoloured papers in many nice nuances. The box is now available in three different sizes.


/DT-Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar